Egy csokorba szedtük a leggyakrabban felmerülő kérdéseket és válaszokat, hogy segítsünk azoknak, akik még nem jártak nálunk. Amennyiben olyan kérdésed merült fel, amire itt nem találod a választ, keress mindet bizalommal, az elérhetőségeinket a kapcsolat fülön találod!

 

Mikorra érdemes időzíteni a kölyökkutya első kozmetikáját?

Minél előbb, annál jobb. A kölyökkutya minél több ingerrel találkozik fiatalkorában, annál természetesebbnek veszi ezeket. Ezek a látogatások formálisak, a beszoktatás a céljuk. Ilyenkor nincsenek komoly beavatkozások, a kozmetikai asztallal, az eszközökkel ismerkedik. Ami fontos, hogy csak azután jöhet, hogy az összes kötelező oltását megkapta és az alapimmunitással rendelkezik!

Mit vigyek magammal a kutyakozmetikába?

Első alkalommal az oltási könyvet vagy a kutya útlevelét. Szalonunkban van chip leolvasó, ellenőrizzük a kutya egyedi azonosítóját és azt, hogy rendelkezik e a kötelező oltásokkal. A vendégeink ezek után bekerülnek a nyilvántartásunkba, így többször erre nincs szükség.

Mik a teendők a kezelés előtt?

Ideális esetben egy nagy séta. A kutya akkor kellemes élménnyel, nyugodtan érkezik. Amennyiben ez nem lehetséges, legalább egy egészségügyi kitérőt érdemes tenni vele, mert a kezelés akár órákig is tarthat. Az etetést semmiképp sem javasoljuk közvetlenül a kozmetika előtt.

Hogyan foglalhatok időpontot?

A kapcsolatok fülön található elérhetőségeink bármelyikén munkaidőben vagy az időpontfoglalás menüponton online éjjel-nappal.

Érdemes e hamarabb érkeznem?

Nem. A szalonok feszes időbeosztás szerint dolgoznak, így a korábbi érkezés nem jelent korábbi kezdést. Ráadásul lehet, hogy az előző vendég viselkedés zavaros, így meglehet, hogy nem szerencsés a találkozás…

El fogok késni/Nem tudok elmenni a megbeszélt időpontra. Mit tegyek?

Főszabály szerint tiszteljük egymás idejét, mindenkinek kevés van. Amennyiben késés várható, kérlek jelezd telefonon. Lemondani az időpont előtt minimum 24 órával illene, de előfordulhat, hogy közbejönk valami és nem tudsz időben szólni, megértjük, csak szólj!

Nem eljönni az időpontra és ezt nem is jelezni egyszer lehet…

Viselkedészavaros kutyám van. A Zöld Kutya csapata elvállalja így is?

Minden eset egyedi így mindig egyedi az elbírálás is. Mindenképpen előre jelezd és az első találkozás alkalmával tudunk erre válaszolni. Az ilyen esetekben a biztonság az elsődleges szempont. Amennyiben úgy ítéljük meg, hogy a kutya vagy a kozmetikus számára túl nagy kockázattal jár a kezelés, úgy nem vállaljuk. Extrém esetben a bódítás (altatás) is szóba jöhet, de ez csak és kizárólag állatorvos felügyelete mellett történhet, a kutyakozmetikus és a Zöld Kutya Kft semmiféle felelősséget nem vállal ilyen esetekre.

A kutyám bolhás. Így is vihetem?

A szalonokba a kozmetikus és a többi vendég érdekében csak egészséges állatokat fogadunk. Előfordul azonban, hogy bolhát/kullancsot találunk a kutyában. Ezt okozhatja a többi háziállat, de akár egy sün is a kertből. Ez esetben természetesen ellátjuk, fel vagyunk készülve az ilyen esetekre. A kullancsot eltávolítjuk, a bolhát bolhairtóval kiírtjuk. Ezt a természetesen jelezzük és felárat számítunk fel, ilyenkor ugyanis a felhasznált szereken túl az egész kozmetikát fertőtlenítenünk kell.

Menjek vagy maradjak?

Amelyik megoldás neked kényelmesebb. Általánosságban a gazdi jelenléte zavaró lehet a kutya számára, izeg-mozog, szeretne a gazdájához menni, ez megnehezíti a munkát, ami megnöveli a kezelés időtartamát, ami megnövelheti a végén a fizetendő árat. Természetesen van, hogy kifejezetten kérjük a gazdit, hogy maradjon.

Segítség nektek, ha megvárom kutyám?

Nem feltétlenül, erről konzultálj a kozmetikussal. Sokszor a segítő szándék ellenére a jelenlétével a tulajdonos csak megnehezíti a dolgunkat. Ki-be járkál az üzletben, beszél a kutyájához, nyugtatni próbálja, de ezzel csak az ellentétes hatást éri el.

Kikötitek a kutyákat? Használtok szájkosarat?

Nem vagyunk ezeknek a módszereknek a hívei. Előfordulhat olyan eset, amikor nincs más megoldás, de amennyiben lehetséges elkerüljük ezeket.

Milyen kozmetikumokat használtok?

Mindig a piacon kapható legjobb, legtermészetesebb kozmetikumok használatára törekszünk. Jelenleg az észak-írországi Groom Professional kiváló minőségű termékeit használjuk. A kiállítási felkészítés keretében ennek a márkának a prémium termékeit, a Show dog kollekciót.

Vihetem a kutyához a saját kozmetikumaimat?

Azért használjuk a Groom Professional termékeit, mert szerintünk ez a legjobb a piacon. Kipróbáltuk, ismerjük, garanciát vállalunk érte. Hozott terméket csak a gazda kifejezett kérésére és saját felelősségére használjuk.

Milyen időközönként ajánlott a kutyakozmetika?

Ez a fajtától és a tartási körülményektől függ. Nyilvánvalóan egy ágyban tartott kutyát érdemesebb gyakrabban hozni, mint egy házon kívül tartott állatot. A rövid szőrűek kevesebb gondozást igényelnek, mint a hosszú szőrű társaik.

Az árlistán a fajták mellett több ár is van. Mit jelentenek?

Balról jobbra haladva a következő csomagok közül választhatsz: alap ellátás, generál és show felkészítés. Az alap ellátás fürdetést, egészségügyi nyírást (szemkörnyék, popsi, nemi szerv és tappancs nyírása) karomvágást és fültisztítást jelent. A generál ezeken felül a fajtájának megfelelő fazon kialakítását is tartalmazza. A show felkészítés keretében az FCI által rendezett bármelyik versenyre való induláshoz alkalmas állapotba hozzuk a kutya szőrét. Ez azonban előzetes megbeszélést igényel, ugyanis bizonyos fajtáknál a szőr ideális állapotának időzítését a versenynaptárhoz kell igazítani!

Tudok kártyával fizetni?

Mindkét szalonunkban van lehetőség bankkártyás fizetésre.